Макар че съвсем скоро Falcon Heavy направи първия си полет, съвсем скоро можем да видим наследника на най-голямата ракета в историята - BFR. На събитието SXSW Илон Мъск сподели, че първите полети на системата са предвидени за началото на 2019-а година. Мъск побърза да добави, че тези времеви рамки са оптимистични, но целите за изпращане на първите товарни мисии до Марс остават за 2022-а година.

BFR е наследник на Falcon Heavy и в настоящия си дизайн ще използва 37 двигателя Raptor (31 на ракетата-носител и 6 на космическия кораб). Тази система трябва да предложи два пъти повече тяга от Saturn V, като същевременно ще има модули за многократна употреба и ще бъде първата система на SpaceX, предвидена за мисии отвъд земната орбита. 

И докато основната цел на BFR е мисията до Марс, системата ще може да осъществява и полети до Луната, както и да обслужва Международната космическа станция (или други орбитални комплекси). Товароносимостта на BFR e 150 тона - пет пъти повече от Falcon Heavy. 

Разбира се, лесно е да бъдем скептични за датата на тестовия полет, предложена от Мъск -  не само заради историята на SpaceX с прекалено амбициозните си цели при тестовете. Тази ракета ще бъде безапелационно най-голямата и тежка, правена досега, което ще изисква разработката на нови технологии и методи при изстрелването и. Дори за NASA подобно упражнение е сложно, но SpaceX са доказали, че са способни да постигат нови рекорди и да променят границите. Въпросът е колко време ще им отнеме това.